Thursday, January 24

NASI MINYAK AYAM MASAK MERAH

Selamat menyambut maulidur rasul...hari ni aku cuti tp husb aku x cuti...biasa hari cuti mmng aku akn masak..dah ade anak kene masak walaupun kami berdiet...diet diet gak..tapi nasi tetap kene ambil untuk sumber tenaga...
Hari ni menu aku agak simple..nasi minyak ayam masak merah...petang semalam aku tanye kat uncle google resepi nasi minyak sementara mnunggu kawan aku ambil formula 1..tea dan herba aloe..tp semua rsepi yg ku tgk memerlukan bahan yg banyak..so aku call je library bergerak iaitu  bondaku..
Mak bg resepi dan kawan opispun ade bgthu secara lisan..aku x salin..just to save dalam kepala ni..hehehehehe...kalau boleh Ku nak buat yg simple je...tp best dan sedap.aku olah kedua2 resepi tu..aku tmbah salad, gajus, kismis..petang semalam aku whats app husb aku untuk comfirmkan menu hri ni..hehehee..nak msak kene gak tanye selera suami..kang masak tak makn.
.x seronok gak..
Blik kerje terus ke fresco jasin untuk beli ayam dan barang keperluan yang lain..aku membeli yang mane perlu sahaja sebb mengejar mase..kene ambil anak..xnk lambt..kesian kakk aku.

Mula jam 9.30 pagi aku mula la bersilat di dpur...jam 11.45 tghari semu dh siap...lepas masak teringat pulak ade pinggan jiran yang xdipulangkan..so ape lg..ambil kesempatan la...pulangkan segera...heehehe..dapat pujian tau..kembang setaman..kekekeke..pastu aku bg mak dan kakk aku merasa..sebenarnye.ni first time aku masak nasi mnyak..sebelum ni mcm xnak buat je..ye la..husb aku lebh suke makan nasi putih tu..tp memandangkan kakak najiha suke nasi2 spt nsi ayam..nasi jagung n nsi myak..mama masakkan juge..
RESEPI?????..Nanti aku update kat pos akan dtg k..